woodys

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
woodys

Woodys er en gruppe glade mennesker der elsker at stå på ski, og tale om det. Meld dig til og deltag i debatterne


+2
Dennis
Der König
6 deltagere

    Skibumsens liv :)

    Der König
    Der König


    Antal indlæg : 364
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Big City Life In Veksø

    Skibumsens liv :) Empty Skibumsens liv :)

    Indlæg  Der König Lør Sep 26, 2009 5:45 pm

    Endelig skete det! Nu har jeg fået en positiv tilbagemelding på en af mine mange ansøgninger, så håber jeg bare der er noget om det. Det er gennem hjemmesiden www.blivskiintruktor.dk, som er en side der sætter danskere i kontakt med skiskoler rundt omkring i Østrig. Grunden til jeg lige skriver her er, at jeg som udgangspunkt kan vælge mellem 3 destinationer og ville derfor høre om i havde nogle erfaringer med disse destinationer eller havde hørt noget om dem.

    Jeg kan som det ser ud vælge mellem St. Johann, Wagrain eller Bad Gastein. I må meget gerne komme med kommentarer og skrive alt i har med eventuelle erfaringer fra destinationerne.

    fyr løs! Smile


    Sidst rettet af Der König Fre Okt 09, 2009 10:25 pm, rettet 1 gang
    Dennis
    Dennis


    Antal indlæg : 75
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Solrød strand

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Dennis Søn Sep 27, 2009 11:49 am

    Har en ven der var skiinstruktør i Wagrain .. og det var en positiv oplevelse sagde han : )
    Jimmi Krogh
    Jimmi Krogh


    Antal indlæg : 750
    Join date : 19/06/08
    Age : 37
    Geografisk sted : Ishøj

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Jimmi Krogh Søn Sep 27, 2009 2:56 pm

    Hej Renne

    Det er et super godt udgangspunkt, tillykke med tilbagemelding. Håber du bliver skiinstruktør. bounce
    Jeg har kun været i BG og det er ikke et topområde imo. Men det er nu engang også op til den individuelle at vurdere.

    Ændre emne på topic. Så brug denne tråd til updates. Jeg er sikker på flere er interesseret i dine actions syd på.
    Kennet Andersen
    Kennet Andersen
    Admin


    Antal indlæg : 532
    Join date : 19/06/08
    Age : 37
    Geografisk sted : Vollsmose

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Kennet Andersen Søn Sep 27, 2009 8:41 pm

    Bad Gastein er ganske fint sted, der er 3-4(?) mindre områder i selve bad gastein, pistekørsel er det ikke det mest udfordrene sted, men offpist af lige det lidt jeg prøvede var meega lækkert, OG mega bonus at offpiste ikke er overrent af sneliderlige powder jægere
    Her er en lille offpiste guide og en lille video i bunden
    http://alpeferie.dk/winter/offpiste/

    Skt. Johan er foretrukket af mange skibumser, der er god offpiste men tilgengæld også mange at dele med Sad... Niveauet på pisterne er generelt højt.

    Wagrain er så vidt jeg ved mest party destinationen.

    Jeg har kun været i BG, så det andet er hvad jeg lige kunne huske jeg har læst mig til.
    Der König
    Der König


    Antal indlæg : 364
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Big City Life In Veksø

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Der König Fre Okt 09, 2009 10:30 pm

    Hej igen drenge,
    Her er lige lidt tilbagemelding fra bumsen Wink Jeg har indtil videre fået job på Skischule Bad Gastein, men jeg drager til jylland på torsdag for at komme til jobsamtale hos Højmark. Hvis de kan tilbyde mig en federe destination, så tager jeg imod deres tilbud. Der er en del frønsegoder ved at være skilærer for dem fremfor en Østrigsk skiskole. En af dem er at man optjener dobbelt så mange ferie dage om måneden, hvilket er en klar fordel. Disse dage kan man så bruge som hele dag på ski til når Woodys ligger vejen forbi Wink Eller man kan rejse hjem til DK og holde ferie, der er i øvrigt gratis transport med deres busser frem og tilbage, hvilket kan betyde at man kan tage hjem og holde jul for eksempel, hvis man er til det Smile Det var alt for denne gang. Håber selvfølgelig at se hele woodys slænget på besøg min. en uge uanset hvor det bliver ;P Hvis jeg kommer afsted gennem højmark kan jeg forhåbenligt skaffe noget med lidt rabat.

    Over and out, ses i syden Wink
    Jimmi Krogh
    Jimmi Krogh


    Antal indlæg : 750
    Join date : 19/06/08
    Age : 37
    Geografisk sted : Ishøj

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Jimmi Krogh Man Okt 12, 2009 10:54 am

    Det er godt med nogle logs Renne. Godt at høre fra dig. Og jeg er naturlig fuldstændig hooked på at lave et besøg til dig, og se din personlig/ski udviklink (:
    Jimmi Krogh
    Jimmi Krogh


    Antal indlæg : 750
    Join date : 19/06/08
    Age : 37
    Geografisk sted : Ishøj

    Skibumsens liv :) Empty .

    Indlæg  Jimmi Krogh Man Okt 19, 2009 3:28 pm

    Har du fundet distination Renne?
    Mig og Kennet vil meget gerne høre hurtigst muligt hvor distinationen ender. Så skriv hurtigst muligt.
    Der König
    Der König


    Antal indlæg : 364
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Big City Life In Veksø

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Der König Man Okt 19, 2009 7:57 pm

    Yes I will. Håber lidt på, at Højmark tilbyder mig en sæson i Saalbach... Meeen jeg skulle gerne få svar fra dem seneste onsdag, hvis beskeden er negativ, så bliver det BG Wink
    Der König
    Der König


    Antal indlæg : 364
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Big City Life In Veksø

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Der König Man Okt 26, 2009 1:26 am

    Yees... Så var der positiv tilbagemelding fra Højmark. De tilbyder job i Flachau, som jo hænger sammen med Wagrain, hvor jeg tidligere havde chancen. Jeg skal lige bruge 1-2 dage på at reflektere over tilbuddene angående lønforhold, rejsekammerater, gratis bus og meget mere.

    Men hvis nogen af jer har været i Flachau / Wagrain, vil jeg da godt høre lidt om området Smile
    Kennet Andersen
    Kennet Andersen
    Admin


    Antal indlæg : 532
    Join date : 19/06/08
    Age : 37
    Geografisk sted : Vollsmose

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Kennet Andersen Man Okt 26, 2009 8:50 am

    jeg ville helt sikkert tage Flachau hvis det er det samme som Flachauwinkl, ellers ligger det nok tæt på hinanden, der er 2 større parker The Stash og Absolut park, den ene sådan en natur park hvor alle rails und so weiter er lavet af natur materiale
    Kennet Andersen
    Kennet Andersen
    Admin


    Antal indlæg : 532
    Join date : 19/06/08
    Age : 37
    Geografisk sted : Vollsmose

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Kennet Andersen Man Okt 26, 2009 8:58 am

    fandt lige et overblik

    absolutpark

    The stash - Gå ind under resorts og så try på Flachauwinkl
    Der König
    Der König


    Antal indlæg : 364
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Big City Life In Veksø

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Der König Fre Okt 30, 2009 8:35 pm

    Ser satme nice ud Kennet Smile Men tror ikke de hænger helt sammen skimæssigt. Men ud fra et kort at vurdere er afstanden mellem de to bjergtoppe det samme som mellem Bad Hofgastein og Dorfgastein, eller en del mindre end mellem Bad Gastein og Bad Hofgastein. Flachau hænger tilgengæld skimæssigt sammen med Wagrain og har hørt rigtig mange personer udtale sig yderst positivt omkring Flachau området. Så det bliver nok Flachau, trods dårligere løn :O
    Der König
    Der König


    Antal indlæg : 364
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Big City Life In Veksø

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Der König Søn Dec 20, 2009 10:38 pm

    På opfordring fra Jimmi holder jeg nu mine historier i det rette forum og kommer endelig med en update på livet i alperne. Lige nu sidder jeg i Innsbruck lufthavn og venter på mit fly hjem til juleferie.

    Kort fortalt startede ferien i Zell am See, hvor både Viva og den anden bar blev besøgt den første aften. Det var meningen at vi skulle på ski inden uddannelsen startede, men blev vækket kl. 11.30 af en af de andre drenge, som sagde "Jeg tror vi skal til at stå op drenge" (Vi skulle være i Kaprun kl 14). Jeg havde den voldsomme hovedpine hele første uddannelsesdag, men det gik, selvom det var en ganske forfærdelig dag Wink Jeg ved ikke om nogen af jer kender til de østrigske traditioner omkring Skt. Nicolaus dag (den dag vi ankom til Zell am See og savede os midtover). De har en tradition de kalder for Krampus, hvor (udvalgte?) mennesker klæder sig meget autentisk ud som uhyrer og render rundt i byen og banker det onde ud af folk før julen. Det foregår med piske, kæppe og andre voldelige våben. En ret ubehagelig tradition skal jeg hilse og sige. Jeg blev dog ikke ramt af nogle slag, men en af dem jeg rejste med fik et enkelt slag, hvilket skulle gøre ha gjort ret ondt. Det voldsommeste vi så, var en pige på 17-18, der fik vendt hovedet nedad og holdt i benene, mens to andre krampuser bare piskede løs på ryg, lår og baller (AV) . De render i øvrigt rundt med store koklokker, så man kan høre når de kommer, hvilket gør at ens høresans er ekstra opmærksom sådan en stiv dag i byen. https://www.youtube.com/watch?v=CaYRfLc2TfU

    Kurset startede den efterfølgende søndag. Hver morgen startede kl. 7 med morgenmad og derefter transport til Gletscheren udenfor Kaprun, som vi alle kender den;) Her startede undervisningen kl. 9 og med frokost pause på ca. en time mellem 11-13 og derefter undervisning igen fra 12-13 til 14-15. Herefter var det tilbage til hotellet og have teori fra 16.30 til 17.30-18, spise aftensmad kl. 18 til 19 og igen undervisning fra 19 til 20-21. Som det nok kan forstås er programmet rimelig presset, men ikke så hårdt som man skulle tro. Det hårdeste var at ALT foregik på tysk Wink Men begge de skriftlige prøver blev bestået, min prøvetime som lærer blev bestået, tysk blev bestået og sidst men ikke mindst bestod jeg også skolekørsel, hvilket på ingen måde skal undervurderes selvom det foregår i plov det meste af tiden Wink For at bekræfte det kan jeg sige at 17 ud af 40 Højmark guider dumpede deres Schulfahren, som det så pænt hedder. Men anyways kan man sagtens undervise selvom man dumper schulfahren, man skal bare til re-eksamen i Marts(hvis man vil ha et bestået kursusbevis). Dumper man en skriftlig prøve skal man bare til samtale for, at de kan se om man har fattet noget. Dumper man prøvelærertimen, så får man bare en chance mere. Så med andre ord er det ret svært IKKE at blive skilærer. Den eneste mulige måde er hvis man virkelig er dårlig til at stå på ski eller virkelig er en klaphat i det skriftlige. Jeg fulgtes herned med en der dumpede 4 af emnerne i den skriftlige og alle gangene tog det ham ikke mere end 5 min. at snakke væk. Dog er han ikke bestået på sit eksamensbevis, men det betyder ikke en skid Wink

    Well, i tirsdags ankom vi så til Flachau, hvor vi af uforklarlige årsager bor 300 meter udenfor byen og med 25 mins. gågang til centrum Sad Ret ærgeligt for afterskien. Men der skulle ligge nogle voldsomme afterskisteder ved den lift hvor jeg starter mit arbejde også. Her tager det kun 7-8 min. at gå hen. Så det må jeg se på når jeg kommer hjem fra jul og sæsonen for alvor er i gang. Desuden bor familien der ejer skiskolen selv i stueetagen og på 1. sal, så der skal være stille kl. 20, da deres børn skal sove Sad Men udover det er det mega lækre forhold. Jeg savner bare et fælles område for skilærerne. Jeg var i foregårs ude i en brandert i Wagrain, hvor jeg besøgte 4 venner fra Äntwarter, 2 af dem boede kummerligt, mens de to andre boede alt for fedt. De havde deres eget værelse, men køkken og stue var fælles for alle skilærerne, hvilket betyder at man kommer hinanden meget mere ved som skilærere, da man er "tvunget" til heletiden at se hinanden. Dette resulterede da også i at jeg blev ret gode venner med deres hollandske housemates Wink (sov også på to hollandske drenges værelse i det hus den nat). De 3 kvindlige danske skilærere på min skiskole er alle rigtig flinke, så det bare nice. Til at starte med boede de i samme bygning som Kasper(min roommate) og jeg, men de er nu blevet flyttet lige midt ind i byen, fordi to af dem hovedsageligt skal tilhøre skiskolens kontor forenden af en anden lift end der hvor "mit kontor" ligger. Lidt ærgeligt, da de som sagt er rigtig flinke og vi lavede mad sammen Sad Men men men, de bor 3 piger i en 4-personers lejlighed og de har allerede udmeldt at den 4. seng er min Smile Hvilket er ret nice, hvis jeg skal på afterski midt i byen, for så crasher jeg bare hos dem. Så set i bakspejlet er det pisse nice de bor der. Ville bare hellere selv bo der Wink

    Arbejdet som skilærer skulle gerne give 1-2 time på ski for sig selv hver dag, hvis man orker og min. en ugentlig fridag. Men kan jo sagtens ske der ikke er kunder nok til at holde os alle beskæftigede hver dag. Hver tirsdag og torsdag har vi skilærertræning om morgenen, torsdag er dog frivillig. I torsdag havde vi første træning, hvor vi først blev sat på plads af en tidligere 16. plads på verdensranglisten, herefter så vi på området og til sidst sluttede vi af med at blive filmet en og en mens vi tog en rød løjpe. Bagefter på afterski stedet blev vi så hevet op en efter en og skulle se os selv i slowmotion. Til dette fik vi en masse kritik og fik at vide hvad vi skulle arbejde med for at blive bedre skiløbere. Efter et par måneder med den form for regulering af ens eget skiløb må det antages at man kommer ud på den anden side som en langt bedre skiløber, hvilket jeg glæder mig til. Håber selvfølgelig også at jeg snart har mulighed for at smadre min krop i parken Wink

    Udover det kan jeg indtil videre melde om at området er rimelig stort, har nogle gode brede og stejle røde løjper (Sort ikke åben endnu). Når jeg kommer tilbage regner jeg med at tage skibussen til Flachauwinkl på min første fridag, hvilket er den dag jeg kommer tilbage. Her vil jeg så tjekke den berømte park ud, som forberedelse til jeres arrival i Flachau Smile

    Det var så meldingen som den lød i Innsbruck lufthavn, nu har jeg fortærret 30 min. af min ventetid, men flyet er selvfølgelig lige blevet delayed med tilsvarende tid, så det jo bare great. Håber i havde en god fest igår, det lød hvert i fald sådan på Jesper Wink

    Roger over and out, wir treffen uns im die Alpes im Woche zwei, ich freue mich sehr viel. Tchüss und ciao Wink
    Jimmi Krogh
    Jimmi Krogh


    Antal indlæg : 750
    Join date : 19/06/08
    Age : 37
    Geografisk sted : Ishøj

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Jimmi Krogh Man Dec 21, 2009 12:33 am

    Hey dude, Tak for udmeldingen. Lyder til du har det godt og er kommet væk fra den trivielle hverdag herhjemme i Danmark. Når jeg læser hvad du oplever, sidder jeg og ønsker det var mig.. Jeg er SÅ misundelig...
    Glæder mig til at møde nogle af alle dine nye mates & mateinder Wink
    Hvad har du fået at "kritik" til din kørsel, og hvad skal du arbejde på?

    Vi havde en rigtig sjov julefrokost, vi manglede selvfølgelig en woodys mere Smile - Måske vi kan hører mere om livet syd på her i juleferien når vi skal bygge hop i haven Very Happy Very Happy


    Spændene læsning. Ser frem til flere rapporter.
    Kennet Andersen
    Kennet Andersen
    Admin


    Antal indlæg : 532
    Join date : 19/06/08
    Age : 37
    Geografisk sted : Vollsmose

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Kennet Andersen Man Dec 21, 2009 11:03 am

    skide lækkert, glæder mig til at jeg skal låne din senge plads hos de ladies Wink, hader at gå for langt
    Der König
    Der König


    Antal indlæg : 364
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Big City Life In Veksø

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Der König Man Dec 21, 2009 2:33 pm

    Jimmi Krogh skrev:Hey dude, Tak for udmeldingen. Lyder til du har det godt og er kommet væk fra den trivielle hverdag herhjemme i Danmark. Når jeg læser hvad du oplever, sidder jeg og ønsker det var mig.. Jeg er SÅ misundelig...
    Glæder mig til at møde nogle af alle dine nye mates & mateinder Wink
    Hvad har du fået at "kritik" til din kørsel, og hvad skal du arbejde på?

    Vi havde en rigtig sjov julefrokost, vi manglede selvfølgelig en woodys mere Smile - Måske vi kan hører mere om livet syd på her i juleferien når vi skal bygge hop i haven Very Happy Very Happy


    Spændene læsning. Ser frem til flere rapporter.

    Jeg ligger vægten en smule for meget bagover, hvilket resultere i at jeg kører for meget på inderskien i svingene, hvilket så resulterer i, at jeg rent faktisk ikke har parralelle ski i kurven til højre side, men derimod har benene som om jeg var hjulbenet. Det var det primære jeg skulle arbejde på til næste gang ellers så det rigtig godt ud sagde han, men det er jo kun indtil man får denne her ting på plads, så skal det jo være endnu mere perfekt Wink - og det er selvfølgelig beklageligt, at jeg ikke er til stede på sådan en højtid Wink

    Kennet Andersen skrev:skide lækkert, glæder mig til at jeg skal låne din senge plads hos de ladies Wink, hader at gå for langt

    Haha you wish, det er der jeg crasher, men to drenge til 3 piger er vel også okay ? Razz
    Jimmi Krogh
    Jimmi Krogh


    Antal indlæg : 750
    Join date : 19/06/08
    Age : 37
    Geografisk sted : Ishøj

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Jimmi Krogh Man Dec 21, 2009 3:32 pm

    Kennet Andersen skrev:skide lækkert, glæder mig til at jeg skal låne din senge plads hos de ladies Wink, hader at gå for langt

    Vi kan vel alle dele, 3 girl til 3 boys Wink
    Der König
    Der König


    Antal indlæg : 364
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Big City Life In Veksø

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Der König Man Dec 21, 2009 7:22 pm

    Point taken Wink
    Jesper
    Jesper


    Antal indlæg : 170
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Måløv

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Jesper Tirs Dec 22, 2009 3:20 pm

    God og fyldig første log entry, glæder mig til at høre mere Twisted Evil
    Der König
    Der König


    Antal indlæg : 364
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Big City Life In Veksø

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Der König Tirs Dec 22, 2009 8:12 pm

    Jesper skrev:God og fyldig første log entry, glæder mig til at høre mere Twisted Evil
    Noget skal man jo bruge tiden på i Innsbruck lufthavn når ens lorte fly bliver forsinket med 50 min. og man har en bærbar uden internet, en iPod uden strøm og absolut ingen butikker at kigge i. Derfor så fyldig Wink
    Jesper
    Jesper


    Antal indlæg : 170
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Måløv

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Jesper Ons Dec 23, 2009 12:12 pm

    Der König skrev:
    Jesper skrev:God og fyldig første log entry, glæder mig til at høre mere Twisted Evil
    Noget skal man jo bruge tiden på i Innsbruck lufthavn når ens lorte fly bliver forsinket med 50 min. og man har en bærbar uden internet, en iPod uden strøm og absolut ingen butikker at kigge i. Derfor så fyldig Wink

    Det var lækker lækker læsning ;D så havde jeg noget at lave på arbejdet Very Happy Var i samme situation da vi mellem landede i helsinki på vej hjem fra kina for 3 år siden Very Happy
    Jimmi Krogh
    Jimmi Krogh


    Antal indlæg : 750
    Join date : 19/06/08
    Age : 37
    Geografisk sted : Ishøj

    Skibumsens liv :) Empty hvordan?

    Indlæg  Jimmi Krogh Man Dec 28, 2009 9:46 am

    Hej René
    Du snakkede om forværede forhold dernede. Er der blevet ændret på din boligstatus?
    Jimmi Krogh
    Jimmi Krogh


    Antal indlæg : 750
    Join date : 19/06/08
    Age : 37
    Geografisk sted : Ishøj

    Skibumsens liv :) Empty ..

    Indlæg  Jimmi Krogh Tirs Dec 29, 2009 9:18 am

    Vi mangler updates: - Og hvorfor er jeg nød til at gå ind og blive venner med Line for at se nogle billeder dernede fra? Very Happy Kom ind i kampen Renédiff Wink
    Jesper
    Jesper


    Antal indlæg : 170
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Måløv

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Jesper Tirs Dec 29, 2009 11:58 am

    Jimmi Krogh skrev:Vi mangler updates: - Og hvorfor er jeg nød til at gå ind og blive venner med Line for at se nogle billeder dernede fra? Very Happy Kom ind i kampen Renédiff Wink

    Du skal bare klikke på galleriets navn når du er inde på det billede hvor kongen er tagged, så kan du se galleriet uden al det snavs der Very Happy
    Jesper
    Jesper


    Antal indlæg : 170
    Join date : 19/06/08
    Age : 35
    Geografisk sted : Måløv

    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Jesper Tirs Dec 29, 2009 12:07 pm

    haha sådan skal det gøres rené, en rigtig woodys! Se link

    Sponsoreret inhold


    Skibumsens liv :) Empty Sv: Skibumsens liv :)

    Indlæg  Sponsoreret inhold


      Lige nu er det Fre Okt 18, 2024 2:21 pm